V OP TAK se stále něco děje. Vyhlašuji se výzvy s novou podporou pro vaše projekty, pořádají se akce a konference, kde se můžete obrátit na naše odborníky nebo se vytvářejí materiály, které vám pomáhají s vašim podnikání. Zůstaňte v obraze a získávejte tipy pro svoje projekty mezi prvními.
Inovační vouchery – ochrana práv průmyslového vlastnictví – výzva III.
Sekce fondů EU vyhlásila dne 5.3.2024 výzvu III. aktivity Inovační vouchery – ochrana práv průmyslového vlastnictví s alokací ve výši 50 mil. Kč.
Ministerstvo průmyslu a obchodu spouští nový web pro zájemce o evropské fondy
Lepší a rychlejší komunikace se žadateli a příjemci o prostředky z Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo nový web na adrese www.optak.cz, kde najdou nejen podnikatelé potřebné informace. „OP TAK je jedním z klíčových programů financovaných z prostředků Evropské unie, v rámci kterého podporujeme zejména malé a střední podniky, ale i velké firmy z oblasti energetiky, digitalizace nebo vědy a výzkumu. Abychom zájemcům o podporu pomohli se ve výzvách z tohoto programu co nejlépe vyzvat, připravili jsme pro ně přehledný web, kde najdou veškeré informace. Věřím, že nový portál www.optak.cz žadatelé ocení,“ říká ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela. Web obsahuje aktuální výzvy, jednoduchý filtr dle priorit a typu podpory a základní přehled každé výzvy s přímým odkazem na systém ISKP2021+ pro podání žádosti. Uživatelé najdou mimo jiné informace, které je krok po kroku provedou cestou od sepsání podnikatelského záměru až po realizaci projektu. „Chceme podnikatelům co nejvíce usnadnit práci, proto jim nabízíme také filtr, do kterého stačí zadat základní kritéria. Podle nich žadatel zjistí, jakou podporu ze strukturálních fondů může čerpat,“ říká vrchní ředitel fondů Evropské unie Marian Piecha s tím, že pokud podporu žadatel nenajde, pak se přes portál Ministerstva průmyslu a obchodu www.podporapodniku.cz dozví o možnostech získání evropských i státních dotací spravovaných napříč celou státní správou. Na webu jsou dále upoutávky na akce, stručné blogové články, čtvrtletník „tak“ a publikace týkající se implementace evropských fondů. Cílem je zpřístupnit informace co nejširšímu okruhu zájemců. Přihlásit se také lze k odběru online newsletteru. Kromě dotací se webová stránka zaměřuje i na finanční nástroje. Již nyní se připravuje upgrade pro roční kalendář událostí, který poskytne přehled o plánovaných akcích, seminářích, workshopech a konferencích pořádaných MPO a Agenturou pro podnikání a inovace.
MPO a CzechTrade pomohou podnikům se získáním nových kontaktů a inovacemi průmyslového designu
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Marketing – CzechTrade z Operačního programu technologie a aplikace pro konkurenceschopnost, na kterou má připraveno 65 milionů korun. Prostřednictvím agentury CzechTrade a jejího připravovaného projektu Design pro konkurenceschopnost 3 (DESIGN 3) tak podpoří malé a střední podniky při vstupu na zahraniční trhy skrze využití průmyslového designu. Cílem plánovaného projektu je zvýšit mezinárodní konkurenceschopnost firem a podpořit expanzi podniků na zahraniční trhy. „Podpora českých firem v jejich úsilí prosadit se na zahraničních trzích je jednou z našich priorit. Pro exportující firmy je klíčová jejich účast na mezinárodních veletrzích i tvorba takového designu výrobků, který jim pomůže zaujmout potenciální zákazníky,“ říká ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela a dodává: „Nová výzva z Operačního programu technologie a aplikace pro konkurenceschopnost jim s tím pomůže. Spolu s agenturou CzechTrade podpoříme české firmy při tvorbě designu jejich výrobků, marketingu i v rámci účastí na výstavách.“ Agentura CzechTrade plánuje v rámci výzvy předložit návrh projektu, který naváže na úspěšný projekt Design pro konkurenceschopnost 2 realizovaný v letech 2016–2022. „Ambicí projektu DESIGN 3 je představit nové a rozšířené možnosti podpory s využitím služeb expertů z Adresáře designérů CzechTrade a odborné gesce Design Centra CzechTrade. Průmyslový design považujeme za jeden z klíčových nástrojů pro zvyšování konkurenceschopnosti a internacionalizace českých firem,“ říká generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal. V rámci projektu budou realizovány tří klíčové aktivity – Spolupráce s designérem, Podpora účastí MSP na výstavách a veletrzích zaměřených na propagaci designu a Poradenství exportního marketingu. Na jednu účast na veletrzích a výstavách zaměřených na propagaci designu by dle výzvy mohlo být možné získat až 190 000 Kč. Na inovaci designu produktů pro úspěch na zahraničních trzích je plánováno maximálně 200 000 Kč a až 110 000 Kč na poradenství exportního marketingu na jeden trh. Firma může získat formou zvýhodněné služby až 70 % celkových způsobilých výdajů. Předpokládané zahájení realizace projektu je od druhého pololetí 2024. Detailní informace k výzvě Marketing – CzechTrade – výzva II. jsou k dispozici na tomto odkazu. Operační program Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost 2021-2027 je jeden z klíčových evropských programů na podporu podnikatelů. Jeho cílem je zvýšit přidanou hodnotu podniků, podpořit rozvoj nových inovativních firem a usnadnit chytrý přechod k udržitelné a digitální ekonomice. Program se primárně zaměřuje na podporu malých a středních podniků. V oblasti úspor energií, energetické a digitální infrastruktury nebo výzkumu a vývoje nechybí ani podpora pro velké podniky. Řídícím orgánem je sekce fondů Evropské unie na Ministerstvu průmyslu a obchodu.
Marketing – CzechTrade – výzva II. OP TAK
MPO vyhlásilo dne 28. 2. II. výzvu aktivity Marketing – CzechTrade s alokací 65 mil. Kč. Více v záložce Priority a aktivity.